In onze werkwijze staat het adviseurschap centraal. Iedere CBB-medewerker is een adviseur die handelt vanuit de CBB-kernwaarden.
De CBB-medewerker
1. Werkt klantgericht.
- Hij zal zijn uiterste best doen om aan de wensen van de klant te voldoen en waar mogelijk deze te overtreffen.
2. Afspraak is afspraak.
- Hij zegt wat hij doet en doet wat hij zegt.
3. Staat voor zijn werk.
- Hij levert meetbare kwaliteit.
4. Heeft de juiste houding.
- Hij heeft een no-nonsense benadering.
- Hij is positief, enthousiast en betrokken.
- Hij is leergierig en nieuwsgierig.
- Hij staat open voor vernieuwing.
- Hij neemt initiatief.
- Hij heeft plezier in zijn werk.
5. Communiceert op een open wijze.
- Hij geeft gevraagd en ongevraagd advies: helder, direct en relevant.
- Hij handelt vanuit het gegeven dat bouwen samenwerken is, een samenwerking die valt of staat met de communicatie en zijn rol hier in.
6. Is flexibel in zijn dienstbaarheid.
- Hij is in staat zijn werkzaamheden en de invulling hiervan afhankelijk van prioriteiten en spoedeisendheid bij te stellen.
7. Werkt aan doelgerichte resultaten en verbeteringen.
- Hij realiseert de beste oplossingen.
- Hij zet zich in voor het best haalbare financiële resultaat als middel voor continuïteit en groei.
- Hij ziet kansen en weet deze te benutten: als het beter kan zal hij het ook doen.
8. Gaat op een respectvolle wijze om met klanten, projectpartners, leveranciers, collega’s en zijn omgeving.
- Hij geeft invulling aan zijn werk vanuit de wetenschap dat duurzaamheid in relaties, het milieu of anderszins er is als gevolg van respectvol handelen.
9. Is trots.
- Hij is trots op het werk waar hij aan bijdraagt en de belangen die hij vertegenwoordigt.
10. Is loyaal.
- Hij is eerlijk en oprecht.
- Hij realiseert zich dat hij werkt bij de gratie van het in hem gestelde vertrouwen.